Saturday, October 15, 2005

Music for a better living #52

Τους Depeche Mode τους είχα δει ζωντανά για πρώτη φορά στο Καλλιμάρμαρο, το 1985. Rock in Athens. Χλιδές πρωτοφανείς. Λίγες ώρες μετά από εμπρησμούς, ξυλοδαρμούς με ΜΑΤ κι «αναρχικούς», με τη Μελίνα να προσπαθεί να κάνει το διαιτητή της «πολιτιστικής πρωτεύουσας»...

Πλέον, δε θυμάμαι πολλά από την εμφάνισή τους. Κάτι industrial μηχανοκίνητα φώτα περισσότερο και τη στιλιστική εκκεντρικότητα του Gore. Είχα πάει με μεγάλη παρέα. Πρώην συμμαθητές οι περισσότεροι, μερικά κορίτσια που οι γονείς τους δεν τ’ άφησαν να έρθουν και τη δεύτερη μέρα (έπρεπε να βλέπατε τα πρωτοσέλιδα) και, μαζί, οι πιο δυνατές κραυγές μας. Ήταν το μεγαλύτερο party της ζωής μας. Μέχρι τότε. Ούτε τα 20 δεν είχαμε πατήσει. Και τα πόδια μας δεν άντεχαν άλλο όταν κατηφορίζαμε την Καλλιρρόης στο ξημέρωμα, επειδή ταξί δεν έβλεπες ούτε για δείγμα. Κάπου κοντά στο FIX, έπεσα στο χορτάρι και είπα «εγώ εγκαταλείπω». Και μείναμε εκεί, καπνίζοντας και σπάζοντας πλάκα με τις «κλειστές» φωνές μας, ακούγοντας τις στριγκλιές και τα «backing vocals» που κάναμε στα τραγούδια τους, ηχογραφημένα από ένα κασετοφωνάκι που κρατούσα με το ζόρι γιατί ήθελα κι εγώ να βαράω παλαμάκια ρυθμικά με το πλήθος.

Οι Depeche Mode ήρθαν πάλι στην Αθήνα για μια συναυλία το 2001. Συμπτωματικά ήταν Οκτώβριος. Είχαν περάσει τα γενέθλιά μου, η ετήσια «κρίση» είχε κοπάσει. Ήταν, όμως, δύσκολο να κρύψω τη συγκίνησή μου μέσα στο ΟΑΚΑ. Τα πάντα είχαν πάνω τους αριθμούς. Τα χρόνια που είχαν περάσει από την πρώτη φορά, η ηλικία μου, οι απώλειες φιλίας που έμοιαζαν με καταμέτρηση πτωμάτων... Όταν έπαιξαν το «Enjoy the Silence» ένοιωσα ένα τρομακτικό ρίγος, με τον κόσμο να εξαφανίζει τη φωνή του Gahan στο chorus. Το βάρος των αναμνήσεων με πλάκωνε, μου λύγιζε τα γόνατα, ενώ την ίδια στιγμή ήθελα να δακρύσω... από χαρά.

Τα παιδιά του Hysterika έφτιαξαν ένα όμορφο bootleg από τη συναυλία του 2001. Από τα tracks των 2 CD’s, παραγνωρίζοντας τη μέτρια ηχογράφηση, έχω σώσει στον υπολογιστή μονάχα αυτό το τραγούδι. Για κάποιο άγνωστο λόγο μου κάνει καλό να το ακούω ενίοτε. Ίσως γιατί μου φέρνει ξανά αυτή τη γλυκιά ανατριχίλα. Ίσως γιατί στις σκέψεις των χρόνων που περνάνε καθώς μεγαλώνουμε αρμόζει μονάχα η σιωπή. Κι εκτός από το να μας ειρωνεύεται, η σιωπή μπορεί να γίνεται και διασκεδαστική πότε πότε...

Depeche Mode - Enjoy the Silence [live in Athens 2001]

Υ. Γ. Ευχαριστώ για τις ευχές. Επιστρέφοντας στο blogging τον περασμένο Δεκέμβρη δεν περίμενα να διαπιστώσω πόσο άχρηστοι είναι μερικοί «φίλοι» μου και πόσο αληθινά υπέροχους ανθρώπους μπορεί να κρύβει αυτός ο «απρόσωπος», υποτιθέμενα «ακοινώνητος» κόσμος των διαδικτυακών σελίδων. Λυπάμαι μονάχα για τα χρόνια που χάσαμε, κινούμενοι σε παράλληλους κόσμους, ζώντας ο ένας δίπλα στον άλλον, σκεπτόμενοι τα ίδια πράγματα, κρυμμένοι ανάμεσα σε εκατομμύρια άλλων κοινών θνητών. Εύχομαι να γεράσω μαζί με κάποιους από εσάς. Χωρίς να φοβάμαι στην ιδέα...

(The link will expire in 7 days and will be available for a limited number of downloads.)

4 Comments:

Blogger m.hulot said...

τι ήταν αυτό απόψε, να με κάνεις να συγκινηθώ με τους depeche mode [δεν έχω και χαρτομάντιλα]! μέχρι που άρχισε να μου αρέσει το playing the angel [well, almost, πάλι κάπου μου τα χαλάει]
------[(..)] happy birthday

9:18 PM  
Blogger mindstripper said...

Άι στην ευχή, δικά σου γενέθλια είναι, εγώ συγκινήθηκα...
Φέρε κανά τσάι από τα Λονδίνα. Νά 'χουμε απόθεμα για τα χρόνια πού 'ρχονται. ;-)

10:49 PM  
Blogger polyvios eupatridis said...

ανατρίχιασα, αγαπητέ. και συνέβησαν τα εξής τότε : σαν πρεζόνι πήρα το αθηνόραμα για να ελέγξω μήπως μου έχει ξεφύγει καμία συναυλία για να πάω να χτυπηθώ (δεν γινόταν τίποτα όμως...) και, δεύτερον, άρχισα να χορεύω στο σπίτι, μολονότι η ηχογράφηση ήταν χάλια, αλλά καθόλου δε μ' ένοιαξε. πάμε όλοι μαζί, λοιπόν, αντί του happy birthday : "all I ever wanted, all I ever needed is here in my eyes ...". χρόνια πολλά και πάλι και πάντα τέτοιες αγνές και ρομαντικές συγκινήσεις.

1:39 PM  
Blogger vague tourist said...

Τόσοι παλιόγεροι εδώ μέσα! Και δε σας φαινόταν... :-Ρ

1:05 PM  

Post a Comment

<< Home